Можете ли да направите в Reception два списъка гости:
1. Списък с нежелани или проблемни гости. Който да да съдържа имена на клиент, ЕГН и други непроменящи се негови данни и забележка в която да може да се опише какви проблеми създава клиента. Да може клиента (данните му за списъка) да се праща в този списък например от бутон списъка на гостите или от архив. При настаняване на клиентите след попълване на данните и даване на запис да излиза събщение, че госта е списъка с нежелани гости и забележката за него, а в списъка на гостите да е оцветен в червено. Също така би било хубаво да може да се търси в този списък по имена, ЕГН и други данни по всяко време за гости които предстои да пристигнат и са си направили резервации.
Би било много хубаво да има такъв списък в програмата защото много често се случва клиенти да плащат за единична стая и да се опитват да влязат в стаята двама или трима. Лошото е че понякога успяват и се пробват следващ път отново да направят същото нещо. Има някои от тях, които администраторите на рецепция вече са ги запомнили. Друг вид гости които трябва да се записват в този списък са гости които са си тръгнали без да си платят сметки в хотела и администраторите да знаят следвщия път когато дойдат в хотела тези гости да внимават с тях. Третия вид гости са такива които вдигат скандали и правят проблеми.
2.Списък с предпочитания на редовни гости. Който да да съдържа имена на клиент, ЕГН и други непроменящи се негови данни и забележка в която да може да се опише какви предпочитания има клиента. Да може клиента (данните му за списъка) да се праща в този списък например от бутон списъка на гостите или от архив. При настаняване на клиентите след попълване на данните и даване на запис да излиза събщение, че госта е списъка с предпочитания на редовни гости и забележката за него, а в списъка на гостите да е оцветен в зелено. Също така би било хубаво да може да се търси в този списък по имена, ЕГН и други данни по всяко време за гости които предстои да пристигнат и са си направили резервации.
Нежелани гости и предпочитания на редовни гости в хотел
-
- Мнения: 663
- Регистриран: 12-11-2004 10:48
- Име: инж. Рад Площаков
- Местоположение: Варна, България
- Контакти:
Автоматично зареждене на данните на вече пребивавал гост
В тази връзка, изобщо гост, който го имаме в архива, би било добре при настаняване системата да сигнализира, че го има и да предлага автоматично въвеждане на личните данни (евентуално ако е в някой от списъците("черен" или "бял" - да съобщава). За по-точна идентификация е добре да не е по име, а като се въведе ЕГН(за българите), ЕНЧ или N паспорт(за чужденците). Това често се изтъква, като голямо предимство от хора работили на Рецепция.
-
- Мнения: 663
- Регистриран: 12-11-2004 10:48
- Име: инж. Рад Площаков
- Местоположение: Варна, България
- Контакти:
Клиентите питат......
Клиенти пак питат......
... и къде-къде по-скромни програми го имат....
... и къде-къде по-скромни програми го имат....
-
- Мнения: 663
- Регистриран: 12-11-2004 10:48
- Име: инж. Рад Площаков
- Местоположение: Варна, България
- Контакти:
Сработва!
Гост, който го имаме в списъка - излиза като съобщение, но би било добре при откриването му системата да предлага автоматично въвеждане на личните данни ( ако е в "белия" списик- да не "досаждаме" на VIP клиентите или началниците с постоянно искане на документи).
- paligire
- Мнения: 459
- Регистриран: 08-11-2004 11:19
- Име: Nikola Paligorov
Никола Палигоров - Местоположение: Sofia
Вип клиент
Точно така Рад е прав. При откриването му да предлага автоматияно данните от архив. Или да има връзка с архив гости (ЕГН, ЕНЧ). В този случай попълването на данни ще е светкавично.